-

Den här tog jag från http://www.lluw.blogg.se/,

Diskussion: Hur man behandlar människor nuförtiden
Jag önskar att ni läser, tar in det jag skriver, hur en fjortonåring ser på det hela.

Jag är så otroligt trött på vissa människor! Människor som ser sig mer värda än andra. Människor som mår bra av att göra andra ledsna. Själv har jag lärt mig att inte ta åt mig av vad folk säger bakom ens rygg, eller till mig. Jag bryr mig inte. Det är bara en som vet sanningen och det är jag själv. Men alla andra då? Alla barn som går runt på skolgården och inte har lärt sig hur man ska hantera en sådan situation, hur ska man hjälpa dem? Vuxna nuförtiden märker inte vad som försigår bland barn och ungdomar. De tror att allt är bra, att alla leker med varandra, att alla mår bra. Inte för att jag menar att inga vuxna bryr sig, det är bara det att vi barn ser mer vad som händer runt omkring oss.

Vad är det egentligen för mening med att kränka en annan människa? Jag har alltid undrat det. Det finns inget roligt i det. Det finns en gräns. Man kan skoja med sina vänner och bekanta, till en viss nivå. Man kan inte gå över gränsen, och skämta om saker när det börjar bli mer och mer allvarligt. Tillslut kommer kompisen stå där med en himla massa tankar snurrande i huvudet, " Menar hon verkligen att jag är tjock, eller skojade hon bara?" "Undra om jag är misslyckas, eller skojade hon bara?".
Det värsta är att folk har börjat att kränka folk genom ironi. Säga bra och positiva saker, med en röst som är så genomskillning att vem som hellst kunnat begripa att det inte var seriöst.
Nu tänker ni säkert, att jag är en liten fjortonåring som försöker leka vuxen genom att skriva en massa som hon inte ens förstår, men då skulle jag vilja säga, att det här är hundraprocentingt mina åsikter och värderingar, och det står jag för!

Ja, så de stora frågorna..Varför händer det här? Hur ska man stoppa det?
Det kommer aldrig få ett slut på  att människor tycker illa om varandra, irriterar sig på personer, mobbar personer. Många människor tror att mobbning och trakasserier endast sker på skolnivån, men så är det inte. Både sexuella trakasserier och olaga hot sker på de mesta arbetsplatser nuförtiden. Jag tycker att det häpnadsväckande att vuxna människor fortfarande inte lärt sig hur man ska behandla sina medmänniskor.

Ingen själ här på jorden ska få känna sig mindre värd, även om det alltid kommer vara så. Jag mår dåligt av tanken hur människor beter sig mot varandra nuförtiden. En vacker dag kanske många inser att tänka lite mer på andra, och inte bara på sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0